Saturday, May 20, 2017

Beauty & The Beast 2017 | Review

Aku tak se..........excited mana pun bila cerita ni di releasekan sebab aku dah tahu ending dia macam mana. So tak rasa pun story ni akan di twist kaw kaw. TAPI! Sangat seronok bila watak di-live action-kan.

The best part is, cerita fantasy macam ni dah dipelbagaikan kaumnya. Takdelah kita nampak mat salleh je. Pelbagai kaum dan citarasa wujud sekali.

Aku sangat suka dengan cerita Disney..semualah aku layan. Tapi the most fav series is The Little Mermaid. Hehe..(mak orang dan perangai kurang matang muncul kembali)

Sebelum aku layan movie ni aku study dulu track dia. Hurm, tak berubah sangat. Semua lagi dari zaman kartun tu ada. Cuma singer dia lainlah.

Macam ada lagu yang dinyanyikan oleh Ariana Grande & John Legend. Fuh. Terbaik.

Apa-apa pun, cerita ni okaylah..I found out that this story tersangatlah ringan. Dia semua on point, tapi aku tak boleh nak feel sangat. Idk, lapar kut. Haha.

Apa apa pun, beast handsome kut. 😍

Image result for beauty and the beast cast
from left: beast, belle & gaston
Image result for beauty and the beast
1991 ver.

Image result for beauty and the beast
2017 ver.
Ni pendapat aku la, aku pun tak tahu nak buat apa lagi, sebab aku rasa aku tak dapat feel father & daughter punya strong relationship. Aku rasa, something is missing. Tapi aku tak sure apa. Mungkin semua watak tak habis nak express cinta, anger, hatred, sedih.....mungkin?

Okaylah, nak tengok cerita lain pula 😁

x,
tia

p/s: nak tengok romantic movie pula.

No comments:

Featured Post

1 MILLION VIEW?!

Assalamualaikum dan hi!  Aku nak ulas hairan sungguh aku dengan rakyat di dunia yang ada fetish aneh tengok orang menyusukan bayi.  FYI, vid...

Popular Post