Wednesday, April 8, 2020

Review | Kdrama - A piece of your mind

Assalamualaikum semua,

Aku nak review KDRAMA!
Berjudul A Piece of Your Mind

Drama kali ni adalah hasil lakonan Jung Hae In dan Chae Soo Bin.

Rising star Jung Hae-in hopes to be long-remembered actor

Chae Soo Bin Is Ecstatic About Good News In Upcoming Romance Drama ...


Aku suka dua dua ni & suprisingly, they both have a great chemistry. Sebab before this aku tengok Jung Hae In ni banyak berlakon dengan noona. Lakonan dia bersahaja, tak nampak gedik. Well some of the younger boy's love sometimes tunjuk perangai gedik manja dengan girlfirend yang matang. But dua dua lakonan Jung Hae In dalam Something In The Rain & One Spring Night..watak dia bersahaja. Fresh sikit but dua dua drama ni, perangai dia lebih kurang sama. Except dalam Prison Playbook. Maybe aku je rasa macam tu. Anyway, aku suka.

Chae Soo Bin pula, last drama aku tengok..I'm Not a Robot, aku tahu ada satu lagi drama..Where Stars Land. Aku belum tengok lagi yang tu. Wishlist aku overlap dengan drama baru je. 미안해
Style dia pun not bad, so aku jadi surprise bila lakonan dia jadi pretty good bila dia berlakon dengan Jung Hae In. Or maybe dia bagus? Sebab yang aku perasan, dia memang nampak kecik comel, tapi dia tak gedik. Always bawa watak perempuan yang kuat. Dalam cerita ni, dia kuat dan berani.

A Piece Of Your Mind” To Be Shortened By 4 Episodes | Soompi

Synopsis:

Cerita ni berkisahkan seorang AI Programmer yang berjaya  Moon Ha Won (Jung Hae In) & Classical music engineer Han Seo Woo (Chae Soo Bin)  yang secara tidak sengaja berkenalan setelah beberapa pertemuan yang tak disengajakan. Ha Won yang sebelum ni percaya dengan memori lama dia mampu survive tapi kehadiran Seo Woo secara tak langsung menguji Ha Won.

Drama A Piece of Your Mind Bikin Chae Soo Bin Terus Pandangi...

Seo Woo pula, seorang gadis yatim piatu, tiada tempat lain yang boleh dia pergi dan hidup bersendirian.Dia tetap optimistik walau apa pun yang terjadi. Dia percaya dengan takdir yang menimpa. Tidak dia sangka akan bertemu dengan Ha Won.

Unrequited love? Mungkin. Tragedi yang menimpa makin membuatkan dua watak ni semakin rapat. Jom sama sama kita tengok macam mana their love will grow. From 3rd party point of view to the center of the attention (love). Sebab dalam cerita ni, pada mulanya Seo Woo membantu Ha Won untuk dapatkan kembali his first love. Tiba tiba ada something yang berlaku, daripada nak bantu, simpati jadi suka. Sama juga dengan Ha Won. Pada mulanya dia tak boleh move on dengan Ji Soo (wanita yang dicintai). Sampaikan rumah pun dia program jadi Ji Soo this and Ji Soo that. Sampailah dia berada diposisi Seo Woo..memerhati orang yang perhatikan dia. Something yang buat dia boleh move on. 

A Piece of Your Mind' Episode 2 sees Jung Hae-in's Ha Won clueless ...
Ji Soo ni cantik betul.


Aku excited nak tengok cinta dorang ni berkembang. (dasar kaki genre romantis)

A Piece of your Mind' Episode 3: Chae Soo-bin's Seo-woo is in one ...

Tapikan, hari ini Soompi.com ada release breaking news. Drama ni akan dipendekkan from 16 episode jadi 12 je. 😭
Mungkin sebab COVID-19? Sebab risau juga, nowadays banyak cerita best best, tapi risau semua jadi separuh jalan

Jung Hae In And Chae Soo Bin develop feelings In “A Piece Of Your ...

Takpe, sekarang baru episode 6, nak tunggu seminggu 2 episode pun aku dah cukup suffer. Aku okay walaupun sedih. 

Bintang PARASITE, Jang Hye Jin Akan Membuat Cameo Dalam Drama A ...

Aku dah rajin tulis blog. Aku rasa happy bila tulis and share benda. Walaupun, adakala tu aku tak tahu kenapa aku share. 

Sekian.

x,
Tia.

No comments:

Featured Post

1 MILLION VIEW?!

Assalamualaikum dan hi!  Aku nak ulas hairan sungguh aku dengan rakyat di dunia yang ada fetish aneh tengok orang menyusukan bayi.  FYI, vid...

Popular Post