Tuesday, October 8, 2024

First time beli action camera - GoPro 13

Sehari sebelum bertolak ke Penang, aku mengada nak beli camera baru.
The only camera yang pernah aku ada, hantaran kahwin aku dulu Nikon D5100.


Aku kan hobi ikut mood. So lama betul aku peram kamera tu.
Guna pun time nak nak raya je haha 😵

Back to the story!

Time tu, seharian aku usha website AllIT. Tengok tengok pasal GoPro.
Padahal yang berminat nak membeli tu suami aku. Tapi aku join the vibe aje.

Tujuan asal suami aku nak record bila dia ride basikal. Bahaya duk pegang phone. 
Lama dia usha..aku pula tiba tiba gatal nak bawa camera. Sebab 1st time pergi drive ke Penang, nak ada memory yang best. 

Aku dah plan nak bawa DSLR, tapi suami aku cakap DSLR berat! 
Nanti baran leceh semualah dia cakap.
Lepas tu terfikri GoPro pun macam best, camera lawa..boleh sangktu sana sini..gitu!

Apalagi, malam tu juga aku dengan suami aku pergi IPC. (SEMANGAT WAJA!)

Singgah Harvey Norman dulu tengok stock action camera.
Tapi dorang macam takde new stock, tinggal display unit. Tu pun kat warehouse. (pulaaaa)
Aku nak pakai esok ni. #mengada

Suami aku cakap, jom tengok AllIT pula. Dekat je..dekat sangat..


Hah kau, GoPro13 dah ada! 
Baru sampai.. ngam ngam hari yang sama. 
Kami pun terus ONZZZZZZZZZZZ. Harga pun lebih kurang, tapi dapat yang the latest model 💓

Padahal, sebelum gerak ke IPC aku sempat cakap kat suami aku, beli jela GoPro 12 sebab 13 masuk 20 Sep camtu..
Sekali dah ada kat AllIT #peluhsejukgais
Akhirnya, kami pun bersetuju nak beli je kamera model terbaru ni..
Kamera ni selamat mendarat ditangan kami, Alhamdulillah.
Fresh from the OVEN.


Kalau rajin, kami akan share video unboxing ke apa ke..
Yang aku ingatlah..memang noob habis kami dengan GoPro ni. 
Sebab..? 
Tunggu dientri akan datang.. #tibaaaaaaaaaaaa


p/s: pening pening lalat masa nak membayar. Dia macam separa sedar "apa yang telah aku lakukan ini!!!" 

No comments:

Featured Post

First time beli action camera - GoPro 13

Sehari sebelum bertolak ke Penang, aku mengada nak beli camera baru. The only camera yang pernah aku ada, hantaran kahwin aku dulu Nikon D51...

Popular Post