Tuesday, October 8, 2024

PENANG 2024 (Part 1.)

It's happy to be back 🍭

This year, kami sekeluarga pergi Penang.
Mulanya nak naik flight, tapi istighfar kejap.
The last-minute ticket price was so expensive.😰

Demi menjaga keamanan poket kami laki bini, we decided to drive to Penang...
FOR THE FIRST TIME.
Mak tacod nak. Suami aku drive paling jauh pun pergi JB je. Itu pun kuyu kuyu aih mata..😨

Perasaan sis of courselah, gementar, stress & happy.
Sampai keluar pimple pimple stress. 😭

My preparations included:
  1. Entertainment anak anak
  2. Beli stok makan
  3. Beli baju anak anak.
  4. Hotel
Berbekalkan ingatan yang karat ni, aku try nak patch experience aku yang 10 tahun ke Penang. Tapi tulah, gagal gais. 
Aku tak boleh nak recall apa pun, except:

  • Georgetown
  • Batu Ferrighi
  • Bas FREE
  • Victoria Inn
  • Fort Cornwallis
  • Mee Sotong
  • Nasi Kandar Line Clear.
tu je. 😥

Memang time tu busy kerja bla bla..memang takde masa nak plan activity sangat. 
(but abah dorang kata boleh repeat..yay)

Ok, back to the main story!

Asalnya kami..ye ye je nak gerak awal. 
Masing masing semangat ni. 
Pukul 7 pagi gerak! fuh! impian tinggal memori...... pukul 12 tengah hari sharp baru gerak. 😬

Mana taknya sehari sebelum bertolak.
Aku, (ye salah aku) gatal nak beli GoPro. <- boleh klik link untuk baca kisah GoPro.

Balik je, buat video unboxing la, tengok view how-to gunalah, kemas bag gedebak gedebuk pukul 3 pagi baru siap. Itu pun aku siap kemas baju pukul 4 pagi. Tapi! akulah juga orang yang bangun paling awal. Haha..tu pun pot pet..bila nak siap ni..

Mujur yang drive suami aku, kalau aku..memang aku cancel dah..
Takde sabar sikit aku ni..Suami aku macam ignore aku punya bebel.
Sempat jugalah kami berhenti somewhere sebab the kids pergi letak makanan kat boot kereta. 😭 Mak korang lapar tau tak..keluarlah naga halilintar abracadabraaaaaaa. Cukup semua item baru suami aku boleh drive dengan tenang. Amin.

Macam yang aku mentioned tadi..antara item yang aku sibuk prepare adalah:

💠ENTERTAINMENT FOR THE BOYS~

Ceh cam gempak je, so! untuk preparation anak anak, perjalanan yang panjang ni of courselah kena make sure dorang ada bekalan internet, games & makanan. Mujur birthday Umar hari tu, dia request Nintendo Switch. Hahhhhhhhhhhhhh, mainlah game sampai lebam. 
 
Aku risau anak no.2 aku je tu. Dia jenis details. Setiap masa nanti dia cakap bored, lamanya..bla bla bla. Karang mak pak stress. 

Aku dah subscribekan Umar prepaid number haha..senang sikit dia nak main game ke share internet ke dengan Naell.

Masa aku beli Switch tu, aku lupa nak beli bag, sempatlah seminggu sebelum travel aku beli:
✅ Switch Travel Case
✅ Power Bank

And downloadkan games kat switch supaya dorang tak boring.

Risau aku kalau dorang bad mood ni, nanti monyok memanjang. Memang tak bagi peluang untuk dorang complain hahaha. #SediakanPayungSebelumHujan 😎
Eh, panjang nya entry aku ni. belum masuk day 1 ni haha

To be continued..

p/s: lama tak menulis blog. aku harap boleh isitiqomah macam zaman dulu kala. kut kut nanti bila aku dah takde ke apa, anak anak aku boleh baca. (hopefully google tak buang blog la 🤲)

x,
tia.




No comments:

Featured Post

First time beli action camera - GoPro 13

Sehari sebelum bertolak ke Penang, aku mengada nak beli camera baru. The only camera yang pernah aku ada, hantaran kahwin aku dulu Nikon D51...

Popular Post